Guldsmak

27 Maj

Efter att ha fått jobba en hel del med guld under praktiken har min inställning till detta material helt ändrat. Förut ville jag inte arbeta med guld, det kändes för lyxigt, för dyrt för mina enkla kunskaper. Nu har jag insett hur fel jag hade. Guld är betydligt mycket lättare att arbeta med jämfört med silver och min bild av guldsmycken som ”tansmycken” har försvunnit. Nu vill jag ha guld, guld och mera guld!

Så vad passar bättre att visa upp nu är lite gulddubleesmycken?

Pink Topas

Pink Topas Goldfilled Hoops

Handgjorda gulddubleecreoler med facetterade AAA Pink Topaz-droppar.

Afrodite

Large Goldfilledhoops

Stora creoler, även dessa i gulddublee, med små facetterade granatrondeller.

Sen över till silver…

Smoke on water

Små rökkvartsnugetter, lite balisilver, handgjort kjed och en vit sötvattenspärla. Enkelt, elegant, me like.

Mintchoklad

Så till ett halsband av ”restpärlor”. Har haft de där tigerögspärlorna hur länge som helst i lådorna. De var just och just så jag fick de att räcka till men äntligen är de använda. Samma gäller lite amaxoniten. De där tunnorna har jag inte vetat vad jag ska göra med. Så de tillsammans med tigeröga, balisilver och ett hänge som också känts ”överflödigt” i mina lådor, fick de tillsammans bli ett halsband. Ett halsband som jag är konstigt nöjd över, även om jag normalt inte gillar tigenröga det minsta så med amazoniten blev de ju rätt så snygga.

Kommentera

