No name

11 Jun

Tre dagar och tre halsband. Inte dåligt. Dessutom två i helt nya färger för mig, starka färger dessutom.  Enda problemet är namn på halsbanden. Det har jag bara inte kommit på så har ni förslag så får ni gärna säga till.

Ett rött halsband med ett färgat pärlemorhänge framtill. De röda karneolpärlorna beställde jag för att matcha hänget och som ni flesta vet så är det inte så lätt alltid att hitta just den färgens pärlor man behöver och färgerna på bilderna på nätet stämmer inte alltid ihop med verkligheten, men den här gången lyckades det. Små citriner har jag också lagt med för att ta upp färgen på mönstret på hänget.

Nattligt arbete gav detta resultatet. Innan halsbandet fick sin nuvarande design så gick det igenom många faser och många idéer. Det var utan hänge, med silver hänge, mera stora blåa pärlor, blåa pärlorna på ett annat sätt osv osv. Nu är jag ändå nöjd med hur det ser ut. Ett riktigt festsmycke blev det. Härligt turkosa sötvattenspärlor och 8 mm:s apatitpärlor.

Sist men absolut inte minst ett knutet pärlhalsband med härligt stora rosa sötvattenspärlor. Klassiskt, elegant, me like.

Kommentera

