Beställningar på ett eller annat sätt

12 Jun

De senaste dagarna har jag inte fått så mycket gjort. Hade tänkt göra armband och halsband och en massa andra härliga saker. Istället har det blivit två par örhängen som beställningsarbete.

Först ett par gröna örhänge som ska som födelsedagsgåva till en bekant på Hitis. Örhängen ska, förhoppningsvis, matcha en grön klänning. Jag har aldrig sett klänningen och bara fått flummigt förklarat vilken grön nyans den har. Hoppas jag lyckades få nyansen lite dit åt i alla fall.

Örhängena skulle även vara lite dingeldangel så det blev min favoritmodell med gröna sötvattenspärlor.

De andra paret var lite så där indirekt ett beställningsarbete. En bekant, som har som hobby att sälja mina smycken,  ville att jag skulle göra några lite större örhängen också med tanke på en viss kund som brukar köpa av mina smycken. Den här gången ville jag göra ett nytt försök på wirework. Jag kände att jag hade tid att göra ett bra jobb istället för att ”håsa” ihop något.

New York

Handgjorda coilade stommar utsmyckade med ametister, ioliter och sötvattenspärlor.

Kommentera

