Konfirmationssmycke

15 Jun

Jag fick beställning på ett konfirmationssmycke åt min kusin. Genast visste jag ungefär vad jag ville göra och det viktigaste för mig var att smycket skulle vara ungdomligt.

För att säkert göra ett smycke som konfirmanden skulle komma tycka  om så tog jag red på vilken färger hon gillade. Ljusrött fick det bli och inte mig emot för jag hade pärlor precis perfekta för ändamålet.

Jag beslöt att hålla pärlantalet ganska minimalt för att hålla smycket mer ungdomligt, stället blev det silver som fick dominera.

Ljusröda topaser, granater och rosa sötvattenspärlor. Enkelt smycke som jag hoppas kommer användas flitigt.

4 svar to “Konfirmationssmycke”

  1. AnneKa juni 16, 2008 den 8:03 f m #

    Todella kaunis ja herkkä koru. Serkkutyttö on varmasti mielissään.

  2. Mags juni 16, 2008 den 6:18 e m #

    Tämä on aivan huippukiva koru nuorelle, mutta tällainen vanhempikin täti pitäisi mielellään 😉

  3. konfirmanden Emelia juli 13, 2008 den 6:31 f m #

    Tack för det fina smycket! Det kommer att användas mycket flitigt…

  4. piasplun juli 13, 2008 den 7:44 f m #

    🙂 Kul om du gillade det!

Kommentera

