A lot of work and no play

30 Jun

Min lediga sommar är inte ledig mer. Förra veckan skrev jag på ett arbetskontrakt hos Hartela. Så nu är jag på samma bygge som sambon. Min huvudsyssla är att städa men jag gör lite allt möjligt. Skönast av allt med jobbet är att jag får jobba så mycket jag vill men även ta ledigt då jag behöver. Det betyder att jag hinner på några marknader i sommar.

Eftersom det bli ganska långa dagar på jobbet så har jag inte lika mycket tid till smycken. På veckoslutena åker vi alltid hit och dit och är sällan hemma. Ska försöka ta några kvällar i vecka som ”pysselkvällar”. Några ”nygamla” smycken har jag ändå att bjuda på.

Queen Elisabeth

Oxiderat silver och ametister.

Indian Summer

Afrikans turkos, korall och silver.

Undgomens Källa

Aquamariner och gulddublée.

Skattkistan

Crazy lace agater, sötvattenspärlor och små silverpärlor.

Till sist ett halsband som aldrig verkar bli klart. Först var det bara ett stort hänge i förgylld kedja, förra veckan kom de facetterade karneolerna till. Ännu är det inte riktigt klart. Jag känner att det saknas kedjor som hänger ner från klasen med karneoler. Nu har jag dock inga kedjor hemma så det blir så här tills vidare:

3 svar to “A lot of work and no play”

  1. Mags juni 30, 2008 den 5:39 e m #

    Elisabet ja Nuoruuden lähde – oi wau… eipä ole sanoja; tykkään todella paljon, Pia 😀

  2. piasplun juni 30, 2008 den 5:44 e m #

    Du har bra smak, just de två är även mina favoriter 😉

  3. Ansku juni 30, 2008 den 8:04 e m #

    Queen Elisabeth är så vackra! 🙂

Kommentera

