Grått ute, färgglatt inne

13 Aug

Igår kväll fick jag ett stort behov av att göra ett färggrant halsband. Jag har länget haft röda korallpärlor liggande i en påse på bordet iväntan på inspiration. Igår kom inspirationen och jag är mer än nöjd med halsbandet.

Peruvian Treasure

Klarröda korallpärlor kombinerade med små facetterade fyrkantiga silverpärlor, lite större silvertunnor och ett Karen Hilltribe hänge. Jag som normalt inte använder rött normalt skulle bra kunna tänka mig bära detta halsband, ofta till och med.

För att avrunda kvällen blev det ett par små söta örhängen också.

14 K

Facetterade sitronkvartsdroppar med en lite klase vita sötvattenspärlor samt några välvalda silverpärlor.

Jag är rätt så nöjd med min nya fotobakgrund till smyckena men jag har även märkt att en mörk bakgrund ställer högre krav på fotografen. Rätt roligt endå att experimentera och hitta sin egen stil på , inte bara smycken, utan även bilderna.

Kommentera

