The Past and The Future

14 Aug

Äntligen börjar det kännas som om jag har hittat min stil då det kommer till pärlsmycken. Men det är väl dags också efter över 3 års pärlande.

En avgörande sak har varit att ha möjligheten att handla från fler butiker då man fått tillgång till VISA. Nu kan jag faktiskt inhandla sådana pärlor jag länge dreglat efter.

Ibland är det bra att ta en tillbakablick och se hur långt man kommit. Inte bara i pärlandet utan även i guldsmide. Det får en att inse att fast man kanske ibland känner att man inte lärt sig något utan stampat på ställe så har man ändå sist och slutligen kommit långt. Det är en sådan snabb tillbakablick som jag tänker göra nu, utan att skämmas… (ni förstår vad jag menar då ni ser The Past…)

Här kommer ett av de första armbanden jag gjorde. Jag minns att jag då var otroligt stol över det.

The Past

Lila glaspärlor och oädla metalldelar. Oj vad jag minns att jag tyckte det här var läckert.

The Future

Och det här är vad jag just idag tycker är läckert. Ett armband i mörka sötvattenspärlor med handgjorda hamrade silverdelar samt en härligt droppformad rosenkvarts.

TILLÄGG:

Nu skulle jag vilja utmana er andra pärl- och smyckesbloggare att visa något av era första verk samt något ni gjort på senaste tiden som verkligen skriker er stil om det.

4 svar to “The Past and The Future”

  1. Mags augusti 16, 2008 den 9:49 f m #

    Mielenkiintoinen postaus ja mielenkiintoinen haaste ;-D

    Voit olla syystä ylpeä molemmista ylläolevista koruista!

  2. piasplun augusti 18, 2008 den 11:33 f m #

    Tack! Hoppas någon skulle svara på utmaningen också, fast den kom på svenska 😀

  3. Mags augusti 18, 2008 den 2:54 e m #

    Juu, vastaan jo tänä iltana 😀

  4. Kirsi oktober 15, 2008 den 7:02 e m #

    Visst ser framtiden fantastisk ut! Måste tänka lite på utmaningen, det är nog mer den tekniska kunnanden än ”min stil” som har utveklat sig…

Kommentera

