Trög skolstart

18 Aug

Idag försökte jag spendera några timmar i skolan men det är lite trögt att komma igång. Eftersom jag inte har några lektioner måste jag själv bestämma vad jag ska göra och det är inte så lätt då man skulle vilja göra miljoner saker men bara har tid med några. Meningen var att jag skulle göra ett hängsmycke som jag gjort förut men hammaren var halft förstörd så den behöver slipas och poleras före jag kan börja. Det gjorde jag inte idag för min huvudvärk sa att den inte skulle gilla det jobbet just idag 🙂 Istället gjorde jag en massa länkar av tjock tråd så det ska så småningom bli ett armband och några örhängen.

Men nu till pärlor och lite nya bilder.

Peruvian Treasure

Halsbandet krävde något matchande och eftersom pärlorna inte räckte till ett armband så blev det ett par örhängen istället. Ett par enkla sådana eftersom halsbandet också var relativt enkelt.

Magdalena’s Secret

Stora rasslande ametistörhängen. Det har blivit mycke ametister på senaste tiden bara för att jag har haft dessa härliga pärlor hemma.

Sista Lövet

Det här armbandet blev till en kväll då jag egentligen hade planerat göra ett par klasörhängen. Det slutade med att pärlorna inte hängde bra och jag plockade isär dem och gjorde det här armbandet istället. En hyllning till hösten kanske?

Nu sitter jag mest och väntar på alla härligheter som är på kommande på posten. Pärlor i alla de former och färger. Härligt!

Kommentera

