Think Green

21 Aug

Äntligen har jag kommit igång med arbetet i skolan. Har en lång lista med saker jag vill öva på och tillika måste jag börja planera mitt slutarbete. Massor på gång alltså och lite jobb vid sidan om.

Think Green

En härlig färgglad ring fick jag gjort i skolan igår. Övning på att fatta fyrkantiga stenar. Fler är på kommande, inte bara cabochoner.

I den här ringen har jag använt mig av restmaterial. Jag rotade i min ”silverroskis” och hittade bitar som jag valsade både på bredden och längden för att få ihop tillräckligt för att göra ringen. Lite återanvändning alltså. Stenen, som är en prehnite är dock sprillans ny, har hittat sin väg till mig från USA och den fick mitt hjärta att slå npgra extra slag för så vacker är den.

Här är en ”sak” till som får mitt hjärta att slå extra slag:

Mandy

Min lilla sötnos som har bott snart 5 månader hemifrån. Jag saknar henne massor och hoppas på att få hem henne i veckoslutet.

Ett svar to “Think Green”

  1. Julia augusti 24, 2008 den 8:12 f m #

    Ringen ser jättesnygg ut! Jag har tittat på den säljarens cabochoner och specifikt den cabochonen tidigare och funderat på att köpa, men jag har inte lärt mig infattningar ännu…… Men man kanske kan köpa och bygga ett litet lager? 😉 Färgen är yummy!

    Mandy är så gullig! Hon ser ut som en riktig sötnos, så jag förstår att du saknar henne om du är ifrån henne. Jag saknar min kissekatt redan om jag är borta i två veckor.

Kommentera

