Det sket sig!

25 Aug

Nu ska jag visa något som jag kanske inte borde visa men alla är vi inte perfekta, inte i alla fall jag 🙂

I över två dagar har jag nu hållt på och kämpat med en ring med en helt ny fattning för mig. Jag tänkte för första gången i mitt liv fatta en helt fyrkantig sten. Något sa mig dock hela tiden att jag kanske inte borde ha prövat just nu för hela ringen var ett stort fiasko. Det sket sig gång på gång och när det lyckades så blev det snett eller så gick något annat fel. Nå till sist kom jag så lång att jag skulle sätta fast stenen. Det gick helt bra och så gick jag, dum som jag är (och trött) och slår på hörnet!!! Prata om att vara idiot, då jag vet att det är det sköraste stället på stenen. Och jepp, stenen sprack 🙂 Nå nu vet jag i alla fall hur jag gör den där fattningen, även om stenen sprack just i det här försöket.

Här är i alla fall slutresultatet. När stenen sprack orkade jag inte finpolera det sista så den är lite halvfärdig ännu.

4 svar to “Det sket sig!”

  1. Huopanen augusti 27, 2008 den 9:25 f m #

    Ihana sormus! Ja tosi kauniita ja tyylikkäitä koruja blogissasi muutenkin:)

  2. evelina augusti 30, 2008 den 1:27 e m #

    Hej jag har en blogg om smycken och jag säljer även smycken jag gjör, kolla gärna in dom kramar evelina. (jag skulle gärna länka dig om du gör en länk till mig)

  3. Sirpa augusti 31, 2008 den 12:40 e m #

    Kaunis ja yksinkertainen sormus. Hienoa jälkeä!

  4. Anki augusti 31, 2008 den 8:14 e m #

    Jag tycker ringen snygg,önskar jag själv kunde göra lika!
    Jag kan inte se var ”det sket sig”

    Hälsningar:Anki.

Kommentera

