”Prototyper”

14 Okt

De senaste veckorna har jag spenderat med att göra små roliga saker i skolan och på sidan om skriva skriftliga delen till mitt lärdomsprov. Allt blir lite halvbra gjort känns det som just nu men jag kämpar på. Energin är låg och höstens mörker gör en dyster. Pärlorna rörde jag på veckoslutet för första gången sedan södernresan så kanske jag är på väg åt rätt håll.

Idag kom jag på att allt jag gör nu i skolan blir mer eller mindre prototyper, allt som jag gör är nytt för mig och allt blir lite halvdåligt så då kallar man det proto så skäms man inte lika mycket 😛

2in1

En ring i silver och guld med grågröna zirkoner. Ringen kan man vika ut till en tvåfingerring om man vill ha en festring. Vill man ha en vardagsring så bär man den som en dubbel ring. Ringarna sitter ihop med en guldnit, för utsmyckning lade jag även till två guldnitar till.

Ufo

Har ingen fantasi för namn idag så den här ringen får sitt namn efter sin form. Ringen är gjord i 925 silver. Ringskenan är polerad, övre delen är satinerad. Inne i ufot är ytan oxiderad (så gott det nu gick då skolans bliz är crap) och inne ligger det en liten rosa söttvattenpärla.

Den här modellen kan jag göra på beställning.

Lyx

Det här halsbandet är mitt, mitt, MITT. Jag köpte för någon vecka sedan en härlig kjol som går i brunt, rosa och champagne. Till den har jag en topp som passar perfekt och så klart behöver man ju ett matchande halsband. Eftersom brunt går så bra ihop med guld blev det goldfilled istället för silver den här gången.

3 svar to “”Prototyper””

  1. Mags oktober 16, 2008 den 7:17 f m #

    Tykkään taas aivan jokaisesta! Tuo ‘sarana’-sormus olisi kiva nähdä livenä 🙂

  2. Julia oktober 17, 2008 den 4:57 e m #

    Är det andalusit som du använt till halsbandet, eller nåt annat, exempelvis tourmalin? Fint!

  3. piasplun oktober 21, 2008 den 11:43 f m #

    Julia- det är just andalusit som jag använt i det sista halsbandet.

    Mags- vi måst träffas någongång då 😉

Kommentera

