Utmanad

4 Nov

Idag har jag spenderat största delen av dagen hemma. Jag har gjort en mängd pärltappar och börjat på en massa små pärlprojekt. Äntligen har min inspiration hittat lite tillbaka, pärlorna har kommit fram igen. Antagligen eftersom stressen med slutarbetet är i stort sett över och jag har nu tid att igen göra precis vad jag vill. Imorgon ska jag göra manschettknappar. Mekanismen är ny och den gjorde jag för någon vecka sedan och idag kom stenarna som ska pryda ”framsidan”. Lite andra små godisar har också dimpat ner genom postfacket så ska se vad det blir av dem.

Men nu först till utmaningen som Outi gav mig. Jag ska berätta sex olika faktan om mig. Det här var ingen lätt uppgift, det tog länge på innan jag kom på något överhuvudtaget. Antagligen beror det på sömnbristen som gör att min hjärna inte riktigt snurrar på fulla varv, men här kommer nu något i alla fall.

1. Jag älskar att gå ut och gå med hunden när det är mörkt, blåsigt och regnar (kräver dock att man själv har ordentliga regnkläder) . Ljuden av blåsten som viner och regnet som smattrar är lugnande och rofyllt på något sätt.

2. Jag är bara 26 år gammal men har ändå endå en tendens att glömma bort min ålder då någon frågar. Oftast säger jag 25 eller 27 så tur att jag snart fyller 27 och kan börja säga min rätta ålder igen.

3. Jag går alltid omkring med stickade strumpor inomhus, vare sig det är vinter eller sommar. Jag fryser tydligen lätt om fötterna.

4. Jag har läst ryska tre år i gymnasiet och skrev det även i studenten.

5. Jag hade 5:or i fyra av fem kurser i matematik då jag gick i Yrkeshögskolan men jag är totalt värdelös på huvudräkning.

6. Jag äter inte smör eller margarin på smörgåsar. Jag slutade med det för snart säkert 10 år sedan och nuförtiden kan jag inte tåla smaken av smör på bröd. Enda undantaget är om jag äter knäckebröd eller limpa utan pålägg, då lägger jag lite smör på. Har jag pålägg så skippar jag smöret helt.

Jag tänker inte utmana någon eftersom jag antar att den här utmaningen har nått de flesta redan.

Nu till lite smycken.

Ett med naturen

Lövet var ett litet arbete jag gjorde i skolan bara för att ha något lätt och enkelt att göra då jag väntade på att slippa och laminera pärmen till mitt slutarbete. När jag kom hem med lövet råkade de två glaslöven ligga på bordet och färgen passade så bra ihop med peridoten på silverlövet att jag beslöt att göra ett par matchande örhängen av dem.

6 svar to “Utmanad”

  1. Outi november 4, 2008 den 4:34 e m #

    Ihania koruja – ja kiinnostavia faktoja 😀 Mutta en voi kyllä kuvitellakaan, että söisin esimerkiksi lämpimän sämpylän ilman voita tai margariinia… sehän kruunaa koko leivän 😀

  2. anna november 5, 2008 den 5:31 f m #

    lehtiriipus on mykistävä ❤ kauniita koruja sinulla ovat kyllä kaikki.

  3. Mags november 5, 2008 den 7:26 f m #

    Ihastuttava setti! Ah noita korviksia 🙂

  4. Piita november 6, 2008 den 7:32 e m #

    Tuo lehti riipus on kerrassaan upea! Sulla on todella upeita koruja, varsinkin nuo modernit hopeakorut aiheuttavat sydämentykytyksiä!

  5. Hämis november 10, 2008 den 7:52 e m #

    Tuo lehtiriipus on tosi ”nami” 😉

  6. piasplun november 11, 2008 den 5:44 e m #

    Tack allihop. Lövet var en gåva åt mina ”gröna” kusin som tack för att hon hjälpte mig med slutarbetet. Hoppas hon gillar det.

    Outi- man blir van men visst på varma smörgåsar går det för då smälter smöret och smakar inte lika mycket smör.

Kommentera

