On The Edge

12 Nov

I sakta mak blir saker gjorda i skolan. Saker jag velat öva på länge, men aldrig haft tid eller energi. Nu har jag tid, energin finns väl kanske någonstans…

On The Edge

Kistfattade cabochonslipade stenar kan ofta bli ganska tråkiga, men man kan göra det hela lite roligare med att fatta dem i en kupa, som jag gjorde i den här ringen.  Själva ringskenan är rundad i tre hörn, hörnet var ”bollen” ligger är skarp. När man bär ringen känns det lite som om ”bollen” är på väg att rulla av ringskenan.

Färgen på stenen fick bli klarblå eftersom jag tyckte att färgen matchade modellen, lite småtuff.  Sådan här kistfattning blir det fler av, det kan jag lova.

Ett svar to “On The Edge”

  1. Sara november 12, 2008 den 6:37 e m #

    Jättefina smycken 🙂

Kommentera

