Produktiv dag

13 Nov

Idag har jag åter igen varit flitig i skolan. Jag har gjort örhängen till min UFO-serie. När jag satt och gjorde dem var jag lite osäker om de blev bra eller inte, men när sambon kom hem och såg dem så tyckte han om dem, så kanske någon annan också gör det.

UFO


Den här gången blev de polerade och med mörka pärlor, bara för att visa möjligheterna 😉 Dessa är til lsalu, för mer information tag kontakt.

Ju mer jag gör smycken destu säkrare är jag på min stil. Jag gillar inte traditionella guldsmedsarbeten med massor av stenar och raeistutus. Jag gillar en mer modern stil med klara tydliga linjer och mindre blingbling. Visst stenar är fina, men med måtta. Ska bli intressant att pröva på raeistutus efter julen. Jag har även lovat mig själv att göra andra former än bara cirklar 🙂

Lite pärlsmycken har det också blivit fast jag inte har hunnit fotografera dem på länge. Idag hade jag äntligen energi att ta fram dem och kameran. Mera kommer det bli, hoppas jag, för det börjar klia i fingrarna nu bara av att se på pärlorna.

Misty Morning

Gyllene Fjädern

Mindy

Bäst av allt är att jag är relativt nöjd med fotona. Den nya kameran är rolig att leka med bara man har tid och energi och min hembyggda minifotobox är bättre än jag trodde den skulle bli.

En sak dock som jag behöver hjälp med är blogilista. Hur får jag slut på att den visar att min blogg är uppdaterad då den inte är det? Nu visar den mest varje dag att jag har skrivit något fast jag inte gjort det. Någon som kan hjälpa mig?

4 svar to “Produktiv dag”

  1. Beatrice november 13, 2008 den 6:51 e m #

    Ahh, du gör så snygga smycken!!!! Superläckra. Alltid spännande att se vad nytt du skapat. Tack för att du delar med dig av de fina bilderna.

  2. Pape november 14, 2008 den 12:34 e m #

    Herkullisia, jok ikinen!

  3. Rusinagmail.com november 16, 2008 den 10:26 f m #

    Jatka vain samaan tyyliin. Pidän kovasti yksikertaisista linjoistasi. Ja Mindy on aivan ihana, eikä vähiten siksi. että se on koottu suosikki kivistäni =)

  4. piasplun november 18, 2008 den 6:00 f m #

    Då fortsätter jag min enkla linje då eftersom den känns som min stil och andra också verkar tycka om den! Tack för era kommentarer, de får mig motiverad!

Kommentera

