Många ringar i en

18 Nov

Just nu har jag fullt upp med julklappar, beställningar och slutpresentation på slutarbetet. Försöker endå att inte stressa upp mig,  jag har en tendens att göra det genast då jag har massor att göra.

Idag fick jag det viktigaste beställningarbetet klart och det är nu på väg på posten till sin nya ägare, som jag hoppas är nöjd över slutresultatet.

2in1-beställning

Andra 2in1-ringen jag har gjort och denna blev ännu bättre än den förra. Man tål ju lära sig av sina små misstag. Jag gillar modellen ju mer jag gör av den. Den är enkel, men ändå annorlunda och framförallt multifunktionell. Mer bilder på den och olika versioner hur den kan användas hittar ni i mitt fotoalbum.

Den här ringen fick tre stenar på ena ringen och fyra på den andra. Stenarna är 2 mm:s peridoter.

Sedan hittade jag användning för en tjock ring som egentligen skulle vara en del av den första 2in1-ringen men som misslyckades och därför blev ringarna 2in1 istället för 3in1 😉 Men som sagt ny funktion då jag kunde såga bort den misslyckade lödfogen.

In The Air

Tensionfattad 4 mm:s grön zirkon. Får se hur länge den håller då den är gjord i silver, men nu har jag i alla fall testat på den här typens fattning också.

Ett svar to “Många ringar i en”

  1. Pape november 20, 2008 den 11:15 f m #

    Wau! Varsinkin tuo alimmainen olisi mielenkiintoinen nähdä livenä…

Kommentera

