Snart jul

26 Nov

Igår insåg jag att det snart är jul och folk börjar vilja ha julklappar, åt sig själv och åt andra. Tillika insåg jag hur tomt mitt lager har blivit, så det var bara att köra igång.

Winterwonderland

I dessa örhängen har jag använt mig av vita sötvattenspärlor, bergskristall och månstenar. Kanske för en vinterbrud? 😉

Små söta ord

Enkla små örhängen med små silverlöv och gröna sötvattenspärlor.

Peruvian Treasure II


Halsband och armband med korall, rökkvarts och olika silverpärlor samt silverhänge.


Karkki

Karkkiarmband, 2 stycken, med rökkvarts, bergskristall, amazonit och rosenkvarts. Ena armbandet har ett silverhjärta och inga rosenkvarts, medan det andra har rosenkvarts och inga extra silverdelar.


Goodbye

Sist, men inte minst, har jag brutit min egen regel och gjort ett sötvattenshalsband på vajer. Orsaken var att jag var för lat för att knyta och att silverpärlorna hade så stora hål att knutarna skulle gå in i dem.

2 svar to “Snart jul”

  1. Elli november 26, 2008 den 7:34 e m #

    Alldeles härliga smycken 🙂 Har följt med din blogg redan en tid, men nu blev jag alldeles tvungen att kommentera! Små söta ord örhängena är otroligt vackra!! Inte råkar de komma till salu?

  2. piasplun november 27, 2008 den 7:38 e m #

    Elli: Jag försökte maila dig, men mailet kommer inte fram. Kan du maila mig på pia.asplund (at) pp.ni.fi?

Kommentera

