Mönster

12 Dec

För en vecka sedan fick jag för mig att äntligen göra något jag länget velat göra, ett stelt armband med charnérmekanismer.

Jag ville göra något lite mer tidskrävande och annorlunda. Därför valde jag också att, istället för att såga ut något mönster, valsa ett mönster. Mönstret kom från en grönväxt fotograferad rakt uppifrån. Fotot är förminskat och bladen utskurna.

Det tog mig ca 3 dagar att få armbandet klart eftersom två delar hamnade jag göra om för att få mönstret tillräckligt bra så att jag skulle vara nöjd.

Armbandet har inte fått något namn ännu. Så för tillfället får det vara anonymt.

För mig var det viktigt att låset skulle bli en naturlig del av smycket och synas så lite som möjligt.

Jag är riktigt nöjd med arbetet. Det var ett bevis på att jag kan ta mig tid och göra lite större arbeten, även om jag inte har lektioner utan gör dem på egen hand.

2 svar to “Mönster”

  1. Mags december 12, 2008 den 4:18 e m #

    Oo – tuo rannekoru on jotain niin ihanaa… Upeaa kädentaitoa, Pia 🙂

  2. lauraN december 14, 2008 den 2:44 e m #

    kääk! O_o fantastisk! du har stil! :DD nom nom! 😛

Kommentera

