Dunkelt humör, dunkla färger

16 Jan

De senaste veckorna har jag inte ens rört mina pärlor. Skolan har börjat och den slukar 99 % av min energi känns det som. Vi håller på med raeistutus (ingen i skolan har ännu kommit på svenska namnet på den fattningen) och långa dagar med arbeten som kräven mycket koncentration tar musten ur mig. Jag konstaterade att jag har några smycken som legat hemma sedan runt nyår, men som jag inte har orkat fotografera. Så jag tog mig i nackskinner och här kommer lite nya bilder.

Snake

Ett murrigt halsband av olika jaspisar och lite silverpärlor. De runda pärlorna är 10 mm i diameter så det är ett ganska rejält halsband.

India

Ett lite lättare och piggare halsband. En stor phrenit omgärdad av peridoter, hessoniter och apatiter.

Aqua

Ett par pigga vardagsörhängen till mig 🙂

Elle

Facetterade rosenkvartsbrioletter, ametister och swaorviskikristaller.

Heavy

Slipsnål gjord av handgjord kjed som är oxiderad och därefter trumlad så att den är blank.

Stand Up

Ett lite tuffare armband med jaspis och karneoler.

Plektrum

Ett plektrum som hängsmycke. Detta är ett beställningarbete och ska bli gåva åt en gitarrspelande kille. Beställaren önskade ett slitet och oxiderat slutresultat. Hoppas hon blir nöjd. Plektrumet är i orginal storlek.

Nattviskaren

Sist men inte minst ett foto som togs i all hast. Ett halsband av enbart rökkvarts.

Under jullovet hade jag även tid med annat än pärlsmycken och det blev en hel del tid spenderat ute  i skogen med kameran i högsta hugg. Här kommer några bilder från Hitis.

Juldagen 2008, Hitis

Juldagen 2008, Hitis

Soluppgång januari 2009

Mandy som med våld skulle skuffa snön av alla torkade blommor som jag skulle fotografera.

12 svar to “Dunkelt humör, dunkla färger”

  1. Rusina januari 16, 2009 den 11:26 e m #

    Korusi ovat jälleen kauniit ja herkät. Vaikka värimaailma muuten meneekin omastani vähän sivupoluille, tykkään niistä huisin paljon. Jouluiset kuvasi ovat samaa luokkaa korujesi kanssa. Kiitos, että jaoit ne meille muillekin katsottavaksi.

  2. AngelPearls januari 17, 2009 den 6:42 e m #

    Härlig, pärlig blogg jag hittat till! Tycker väldigt mkt om dina vackra smycken -de är underbara!! //Eva

  3. Fredrika januari 18, 2009 den 8:05 f m #

    Underbara smycken, ännu en gång. India är otroligt vackert och färggrannt. Nattviskaren och Stand Up är också härliga! Smycket med plektran skulle också passa min ena vän perfekt.

  4. Heluna januari 18, 2009 den 11:37 f m #

    Valtavan kauniita koruja sinulla on täällä, olet todella taitava. Ja pidän kovasti myös muista kuvistasi!

  5. Mags januari 18, 2009 den 7:51 e m #

    Stand up ja Nattviskaren, ihastuttavat, Pia!
    Kauniita luontokuvia 🙂

  6. Helmiliina januari 18, 2009 den 9:43 e m #

    Toinen toistaan kauniimpia.. korut sekä kuvat.. Olen aivan haltioissani.. 🙂

  7. inkku januari 20, 2009 den 2:33 e m #

    Stand up iskee LUJAA. 🙂 India on ihana kirkkaissa väreissään ja Snaken maanläheiset värit hurmaavat nekin. Upeita kaikki!

  8. piasplun januari 22, 2009 den 4:30 e m #

    Tack för alla härligt snälla kommentarer. Ni piggar upp min vardag, tack!

  9. anu januari 23, 2009 den 8:26 f m #

    Stand up on aivan mahtava!!! Ja kuten Inkkukin totesi, Snaken värit todella hurmaavat : ) Ihania talvikuvia : )

  10. Anu januari 23, 2009 den 2:54 e m #

    Snake ja Stand Up ovat ihan mielettömän hienoja. Maanläheisiä ja vahvoja!

  11. liviro februari 5, 2009 den 11:19 f m #

    Hej!

    Vilken fin hund du har, jag har en likadan själv som du kan se på min blogg. Det är nog de mysigaste och roligaste hundar som finns, tror jag.

    Jag satt halva natten igår och beundrade dina fina smycken du gör. Du är verkligen jätteduktig och jag önskar dig lycka till med din tillverkning./ Liviro

  12. piasplun februari 5, 2009 den 6:04 e m #

    Visst har jag fin hund, du med ;)! De är mycket trevliga cockersena, glada och pigga samt väldigt sällskapssjuka. I alla fall min.

    Tack för lyckönskningarna, kan behövas! Smycken är en passion för mig, hur lönsamt det blir i framtiden får vi se, men dröm om att ha det som yrke är stor.

Kommentera

