Lite övning i stenfattning

29 Mar

Före sambon blev sjuk hade jag börjat på en ring med raeistutus. När jag kom tillbaka efter två veckor skulle jag göra den klart, men det kändes som flera år sedan jag hade lärt mig fattningen. Jag älskar den här fattningen ch enkla stilrena ringar. Vill göra massor mer så att jag skulle bli bättre och bättre på tekniken.

Vattenfall

925-silver och tre 2 mm:s zirkoner.

4 svar to “Lite övning i stenfattning”

  1. Sabine mars 31, 2009 den 2:02 e m #

    Wow, det du gör är vackert, jag är hänförd! Får man fråga vad du pluggar, och var? Jag kände precis att…jag vill också!
    Hursomhelst, otroligt vackra smycken!
    Ha en bra dag!

  2. piasplun april 2, 2009 den 5:44 e m #

    Tack 🙂
    Jag pluggar till guldsmedsartesan i Ekenäs, Finland. Rekommenderar branschen, det är underbart att hålla på med ädla metaller och härliga stenar!!

  3. Merja april 6, 2009 den 6:59 e m #

    Jättefin ring! Får jag fråga om du säljer dina smycken? Jag kunde vara intresserad av den här ringen t.ex.

  4. piasplun april 13, 2009 den 9:42 f m #

    Merja- tag kontakt via mailen så kan vi se vad vi fixar till. Mailadressen är pia.asplund (at) pp.nic.fi

Kommentera

