Skolan över och livet framför

10 Jun

För ca 1½ vecka sedan utdimiterades jag och är nu alltså guldsmedsartesan. Känner mig inte ett dugg duktigare och kunnigare för det och jag har massor jag vill lära mig och öva på ännu. Tyvärr har jag inte samma möjligheter att hålla på med silversmycken nu eftersom jag inte har en verkstad, men det kommer sakta men säkert. Några viktiga verktyg skall beställas så att jag kan sitta i en vrå och öva så att jag inte glömmer det jag lärt mig so far.

Den senaste tiden har jag satsat på att vila ut efter en tung vårvinter. Flyttande har också tagit upp en del av tiden, men nu börjar vi ha allt i ordning. Arbetsbordet är på plats, pärlorna är på plats, nu saknas det bara att jag skulle vara på plats. Har njutit av ”sommaren” på Hitis så nya lägeheten har knappt varit i bruk.

Lite pärlor har jag haft med mig och något smått har jag fått gjort. Tyvärr verkar jag vara mer inspirerad av guldsmide nu är pärlor, men inte tänker jag överge pärlorna för det.

Fagra ängar

Snake

South Africa

Big & Beatiful

(På begäran ett stort halsband. Halsbandet är också extra långt.)

Balc&White

Jag ber om ursäkt för bildernas dåliga kvalité, här på Hitis finns det inte så mycket till lampor att använda vid fotografering och solen har lyst med sin frånvaro mer än med sin närvaro.

Kommentera

