Spets

27 Aug

Jag har haft en idé i mitt huvud på ett par örhänge i snart ett halvt år och nu äntligen har jag fått idéen förverkligad för jag har tagit mig i nacken och beställt silverkedjor! Ett stort steg för mig, ett lite steg för mänskligheten… eller hur det nu var.

Mormors spets

Jag hade tänkt oxidera dessa, men nu då de är klara tror jag att jag låter dem vara så här. Eller..?

Och för att fira att våra bröllopsfoton äntligen anlände från Sverige så tänker jag slå på stort och visa ett här. Bara för att jag tyckte att det förtjänade det 😉

Bröllop på Bengtskärfyr

Foto: Anders Damberg

Nu ska jag försöka få något halsband gjort.

11 svar to “Spets”

  1. Beatrice augusti 27, 2009 den 7:43 e m #

    Men snälla du vilka vackra örhängen! Låt de vara som de är för de är ljuvliga =) Jag har sagt det förut och säger det igen. ”Du är så himla duktig”. Det är en ren fröjd att se dina skapelser =)

    Fin bröllopsbild också. Det är något speciellt med havet om man slipper att vara i en båt, säger jag som blir sjösjuk 😉

  2. Siv augusti 29, 2009 den 2:05 e m #

    Underbara smycken! Du är verkligen yrkesskicklig. Och ett vackert bröllopsfoto!

    Jag som inte är så yrkesskicklig undrar varifrån du beställer dina stenar och andra smyckesdelar? Är det nåt ställe en vanligt amatör kan beställa ifrån?

  3. Piita augusti 31, 2009 den 8:05 f m #

    Wau! Ihanat korvakorut!

  4. maria september 1, 2009 den 7:57 f m #

    Vilket hantverk! Otroligt vacker design, precis min smak. De ser ut som Kalevala smycken. Säljer du smyckena du tillverkar?

  5. piasplun september 1, 2009 den 8:02 f m #

    Beatrice- jag tänker låta dem vara som de är, allt behöver ju inte oxideras 😉

    Siv. jag beställer från lite olika ställen, alla sådana som vem som helst kan beställa ifrån. En del stenar köper jag från etsy och silverdelar ganka mycket från gemshow online samt olika finska nätbutiker.

    Piita- Kiitos!

    Maria- Jag säljer allt jag tillverkar, är man intresserad kan man ta kontakt via mail på pia.asplund(at)pp.nic.fi. Alla smycken hittar du på min flickrsida (länk uppe till höger på sidan)

  6. Mags september 5, 2009 den 7:46 f m #

    Aivan kertakaikkisen ihastuttavaa!! Sekä hääkuva että nuo korvakorut!

    (Kyllä järven rannalla kaipaan aina Merta ja hiekan sijaan kalliota!)

  7. Anu september 5, 2009 den 5:59 e m #

    Ihana hääkuva! Miten olen missannut koko jutun?!! Onnea!

  8. piasplun september 15, 2009 den 11:47 f m #

    Mags- tack!

    Anu- inte vet jag, men tack 😀

  9. MTN september 24, 2009 den 12:44 e m #

    Otroliga örhängen!!!! Skickligt!
    Klokt att inte oxidera dem!
    Dessutom sköter ju tidens tand om oxideringen, så i nåt skede får du ändå se hur de ser ut som mörka.
    (om du inte hunnit sälja dem förstås…)

  10. Love november 27, 2009 den 11:15 e m #

    Beautiful Pictures, thanks

  11. Love januari 15, 2010 den 11:48 e m #

    Where is this place where the picture has been taken if you don´t mind me asking?

    I think I have seen this place before and then I saw it here. But I can´t … I CAN´T find out anything unless you tell me! :-).

Kommentera

