Under construction

4 Sep

För tillfället är min kamera på reparation så bloggen står still några dagar till. Hoppas på att ha en fungerande kamera i mitten på nästa vecka.

DSC_0080

6 svar to “Under construction”

  1. Mia september 9, 2009 den 6:20 f m #

    Jag har nu kollat igenom dina bilder på smycken du har gjort, och jag kan inget annat säga än att dom är UNDERBARA! Vilken förmåga du är!

  2. Kamomilla september 9, 2009 den 6:42 e m #

    Hej vännen!
    Härlig sida du har. Varför har jag inte kollat här tidigare? Nu lägger jag dig bland favoriterna så jag hittar dig igen.

  3. Kamomilla september 9, 2009 den 6:43 e m #

    Aj jo, skulle tillägga- du skulle bara veta hur många som frågar om den snirkliga ringen du gjort, som jag fortfarande bär på mig varje dag! 🙂

  4. piasplun september 15, 2009 den 11:46 f m #

    Mia- oj… Tack! Alltid lika kul att höra at folk gillar dem!

    Kamomilla- ja varför har du inte? 😉 men välkommen! Tydligen ska jag göra fler enkla ringa. Har snart större möjligheter att göra silversmycken så det ska bli kul.

  5. Jens september 30, 2009 den 7:51 f m #

    Hej Pia,

    jag läste att du gått en kurs i emaljering. Jag tänkte överraska min sambo med lite utrustning för emaljering och undrar vad du använder för verktyg när du smälter emaljen? Har du en sorts brännare eller?

    Var handlare du ”emalj-pulver” ifrån?

    Hälsningar
    /Jens

  6. piasplun september 30, 2009 den 8:14 f m #

    Jag har ju själv inga verktyg hemma för att emaljering, den emaljering jag gjorde var i skolan. Där använde vi oss av en ugn som vi brände emaljen i. Det finns olika ugnar att få tag på, men de är rätt så dyra. Sargenta har någon ugn, de har dock inga hemsidor utan man måste beställa en katalog. Vet att Fischer i Tyskland också har olika ugnar. Jag vet inte så här på rak hand varifrån man kan beställa emaljfärg, men vet att jag har det antecknat någonstans. Skolan köpte från någon firma Tyskland om jag minns rätt.

    Sedan finns det ju ”fuskemalj” också att köpa från Slöjd-Detaljer, om jag minns rätt. Den går att smälta på spisplattan hemma har jag förtått

Kommentera

