Glatt humör = smycken

7 Okt

Idag fick jag höra av min man att han kan mäta mitt goda humör i hur mycket smycken jag tillverkar. Är jag på gott humör så kan jag sitta länge med näsan i alla mina pärlor. Det betyder också att jag är på gott humör idag, för första gången på flera veckor har jag gjort smycken. Och mer är på kommande, men låt mig presentera de jag fått gjorda idag först.

MoDe

I det här halsbandet ville jag fortsätta pärlornas runda form runt hela halsbandet, därför valde jag kulkjed som fortsättning istället för någon anna kjed. Skulle jag bara hitta flera olika sorters pärlor som blir så där gradvis mindre skulle jag gärna göra en hel serie av den här modellen.

Disco

SnakeII


Det här har ni säker sett förut, men jag kan bara inte låta bli att göra dessa armband, älskar pärlornas färger. Undrar när jag ska göra ett åt mig själv…

Gala

Dessa örhängen har legat halvt gjorda i snart ett år och äntligen fick jag de klara.

Happy Hour


Till sist lite färg på vardagen då det är grått ute. Låset måste jag byta till ett mindre då jag har ett, det jag har använt nu ser lite väl klumpigt ut.Halsbandet längt kan man alltså själv justera beroene å var i kjeden man sätter fast låset.

5 svar to “Glatt humör = smycken”

  1. Anu oktober 7, 2009 den 12:59 e m #

    Kauniita koruja kaikki! Happy Hour on oikea piristysruiske 🙂

  2. Miira oktober 8, 2009 den 9:44 f m #

    Kauniita koruja kaikki miunkin mielestäni, mutta henkilökohtainen suosikkini on SnakeII – ihanaa kiveä ja tyylikkään pelkistettyä! (Pahoittelen ruotsin kielen taidon puutettani, mutta Anun kommentista päätellen suomeksikin voi kommentoida.)

  3. piasplun oktober 8, 2009 den 12:59 e m #

    Anu- Kiitos, Happy hour on aika hauska, ei mun väreistä tehty, mutta pidän siitä silti.

    Miira- Kiitos! Tänne saa ihan vapaasti kommentoida suomeksi, en aina ehkä vastaan suomksi mutta voin yrittää 😀

  4. Mags oktober 9, 2009 den 12:11 e m #

    Molemmat korvakorut on hienot ja kivanväriset! Ja MoDessa on tosiaan ainesta sarjaksi! Olipas kiva postaus, Pia 🙂

  5. piasplun oktober 15, 2009 den 10:44 f m #

    Mags- Kiitos 🙂

Kommentera

