Avslappningsövning

13 Feb

Jag minns hur det var då jag började knyta pärlhalsband, alltså sötvattenspärlhalsband med silkestråd. Man var nervös, rädd och osäker. Skulle knuten komma på rätt ställe, skulle man dra av tråden i misstag. Nu har jag knutit så många att det går av bara farten, nu tar jag de mer som avslappning då jag knyter ett halsband och idag började jag dagen med lite avslapningsövning. Kan inte hjälpa att jag älskar klassiska knytna pärlhalsband!

PIP 12

Därtill har jag testat på att göra shaggy loops! Denna typs kjed har funnits på min testa på-lista i säkert ett halvt år och nu äntligen har jag fått det gjort.

PIP 13

4 svar to “Avslappningsövning”

  1. Anu februari 13, 2010 den 1:45 e m #

    Tosi kauniit korvikset, ja helminauhahan on klassikko 🙂 Mun on pitänyt myös kokeilla shaggy loops -ketjua, mutten ole vieläkään saanut aikaiseksi. Minkäkokoisilla renkailla teit?

  2. Mags februari 14, 2010 den 7:15 f m #

    Korvakorut ovat hurmaavat!

    (Minulla on tuollainen korurasia sinisävyiseksi maalattuna, tädin perintöä… :D)

  3. Malin februari 14, 2010 den 2:12 e m #

    Hej hej

    Du gör många fina smycken! Undrar om du upptäckt parlguiden.se ännu? Om inte så är det ett underbart forum för oss som pärlar!

  4. piasplun februari 16, 2010 den 11:46 f m #

    Mags- Tack! Det där skrinet har jag ärvt av farmor eller farmors mor, minns inte riktigt, men jag gillar det!

    Malin- Tack! Har någongång besökt pärlguiden, men inte kollat in destu noggrannare. Kanske jag borde?!

Kommentera

