Hemmagjort stenhänge

10 Mar

Bättre sent än aldrig är mitt motto idag tror jag. Testade just en stenborr som legat över 1år i lådan i väntan på pylväsporakone. Nå när jag fick maskinen så vågade jag inte testa eftersom man ska ha vatten inblandat och jag visste inte hur maskinen skulle reagera på det. Idag var jag dock på modiga och testade och det var hur lätt som helst (nästan). Jag inser nu hur mycket roligt jag kan ha med stenar med hål i. Ajajaj, vad sägs om ett armband gjort av strandstenar från Grekland t.ex? Eller ett enkelt hänge av en snygg strandsten plockad på stugan?

Nu har jag miljoner idéer vad jag kunde göra med stenar! Eftersom jag inte har material till det just nu blev det ett par örhängen istället.

3 svar to “Hemmagjort stenhänge”

  1. Elli mars 10, 2010 den 11:30 f m #

    Ojoj, har själv en massa stenar hemma som jag plockat som yngre med tanken att de skulle vara fina som smycken. En del har t.o.m. hål färdigt av naturen, men inga smycken har det ännu blivit av dem… Massor fina smycken har kommit på sistone och bordet ser även läckert ut!

  2. Mags mars 10, 2010 den 11:48 f m #

    Enpä raaski kiviä varten poraa hankkia, mutta kauniita luonnonkiviä olisi varastossa vaikka kuin… Hieno tuo sinun riipus!

  3. Pia G mars 10, 2010 den 11:54 f m #

    Elli- tack, jag ska hälsa min manatt du gillade bordet 😉

    Mags- Du har tur som har stenar på lager, de få jag har är från Grekland och det skulle jag inte vilja slösa iväg så där bara.

Kommentera

