Dags att ta tag i guldsmide

24 Mar

Igår kväll stod mitt arbetsbord så gott som redo att använda. Vad jag har väntat på det här! Såidag tog jag tag i sågen, och började. Bäst att börja försiktigt tänkte jag och sågade ut ett hjärta. Därefter måsta jag ju testa den splitternya puckelankan. Lite filande. filsande, lödande och polernadeoch vips hade jag gjort ett hängsmycke. Ni som är uppmärksamma kanske nu märke att jag visst glömde bort ett viktigt skede, nämligen stämplingen!! Typiskt då man nu har egna stämplar att man glömmer använda dem. I skolan skrev jag alltid upp i planeringen ivilket skede jag skulle stämpla, så att jag säkert inte glömde det. Nu planerade jag ju inget utan bara gjorde och det straffade sig. Nå, nu har jag i alla fall ett fint hängsmycke.

Nu är det nog dags för mig att beställa silver. Jag har huvudet fullt med idéer och äntligen någonstans att förverkliga dem! Vad jag har saknat guldsmidet!

10 svar to “Dags att ta tag i guldsmide”

  1. Beatrice mars 24, 2010 den 4:20 e m #

    Du har en lovande framtid =)

  2. Jeanette (smykkedesigner og edelstensfatter) mars 24, 2010 den 8:21 e m #

    Oi, så fint det ble!!! 🙂

    Selv er man utdannet edelstensfatter (i Italia), og har 3 mnd igjen av gen. gullsmed utdanning..

    Elsker smykkene dine!

    Gleder meg til å se masse mer!!

  3. Elli mars 25, 2010 den 9:32 f m #

    Super snyggt!!

  4. Mags mars 25, 2010 den 11:38 f m #

    Oo, henki salpautuu, tavattoman kaunis, taideteos!

  5. Hojo mars 25, 2010 den 3:41 e m #

    Sjukt fint! (:

  6. Pia G mars 25, 2010 den 3:57 e m #

    Beatrice- man kan ju alltid hoppas det!

    Jeanette – du har mitt drömyrke! Besökte din blogg, underbara saker du gör!

    Elli, mags och hojo- tack 🙂

  7. Jeanette (smykkedesigner og edelstensfatter) mars 26, 2010 den 5:07 e m #

    Tusen takk 🙂

    Det er aldri forsent vet du 🙂 Gleder meg til å se masse mer smykker fra deg. Liker stilen din! 🙂

  8. Pia G mars 26, 2010 den 5:25 e m #

    Jeanette- först nu slog det mig att jag ju är ett fan av dig på facebook 🙂

  9. Jeanette (smykkedesigner og edelstensfatter) mars 26, 2010 den 5:34 e m #

    Hehe, så koselig! 😀

  10. alex april 3, 2010 den 12:14 e m #

    ojsan så himla fint det blev 😀

Kommentera

