Snart är det dags igen

8 Apr

Det rykts att det så småningom börjar närma sig konfirationstider. Därför blev det kors på schemat idag. Egentligen hatar jag att laga kors då de sa vara så symetriska och gärna raka hörn och kanter. Som tur vad har jag en modell som gör tilverkningen lite lättare, men endå ligger det ett halvfärdigt, totalt misslyckat kors på arbetsbordet. Det är inte alltid det lyckas si ni.

Som tur vad brukar jag köra på ”skam den som ger sig” så det blev i alla fall ett klart kors. Så behöver ni snyggt kors som konfirmationsgåva… 😉

Stenen är en lila zirkon.

2 svar to “Snart är det dags igen”

  1. Camilla Strömberg oktober 8, 2010 den 3:56 e m #

    Tänkte bara tacka dej för ett mycket välgjort och uttänkt kors. Vår dotter blev konfirmerad i somras och på Nimas i V:fjärd hittade vi korset. Alla har berömt och beundrat det och vår kinkiga dotter är mycket nöjd. Jag vet inte om man inbillar sej men man kan liksom inte bli mätt på att se på det,det är ngt mer än ett kors,jag ser också tydligt en ängel i dehär smycket. Du är mycket skicklig. Med hopp om en kreativ höst och varma hälsningar fr. Camilla S. Kimito

  2. Pia G oktober 14, 2010 den 1:45 e m #

    Oj tack! Det är så kul att få feedback och speciellt sådan här.
    Jag erkänner att jag älskar de där korsen själv! Kul att både ni och er dotter är nöjda.

Kommentera

