Datortrubbel

19 Apr

Min kära lilla (egentligen ganska stora) laptop har pajat ihop. Den vill inte starta mer. Såklart har jag en del bilder på den som jag inte har på den här gamla. När ska jag lära mig att använda mig av externa hårdskivan och inte lita på datorn? Det är inte precis första gången det har gått så här.

Som om det inte skulle räcka till med att datorn krånglar så gör kameran det också. För en tid sedan byttes focusmotorn i objektivet eftersom den inte fungerade ordentligt. Nu börjar den visa tecken på att ha samma problem igen. Jag ska klappa om den snällt så börjar den säkert fungera igen.

På grund av allt strul med elektroniken har humöret idag inte varit på topp och därför har det även tagit emot att sitta i verkstaden och jobba när solen skiner och fåglarna kvittrar där ute. Men! Jag har jobbat och medan har Mandy solat. Kolla in ställningen! Speciellt baktassarna som sprätar ut åt sidorna.

För att hålla humöret uppe har jag satsat på lite silverarbeten och lite pärlarbeten idag. Jag har även försökt få vettiga foton, men av någon orsak vill jag inte lyckas. Polerat silver är rysligt svårt att få snygga foton av. Här kommer ändå ett tappert försök!

I Heart You

You Rock

Och eftersom hela mitt förråd med pärlsmycken åkte iväg mot Nagu och Finlands Skärgårdsbokning igår så får jag börja göra nytt.

3 svar to “Datortrubbel”

  1. Nina april 22, 2010 den 8:54 f m #

    Mandy är bara för go!Och dina smycken är verkligen underbara.

  2. Yvonne Engblom juni 1, 2010 den 3:52 e m #

    Hej! Jag skulle vara riktigt intresserad av att köpa ett likadant ‘plektrum-smycke’ som du gjort ovan!

    Hör av dig, om du vill sälja! 🙂

    H: Yvonne

  3. Pia G juni 1, 2010 den 4:01 e m #

    Yvonne- jag försökte maila dig, men mailet går inte fram. Hör av dig på pia.asplund(at)pp.nic.fi så meddelar jag dig om pris etc.

Kommentera

