Aaaatscho prosit

21 Apr

Jag har gått och dragit på mig en förkylning och sjuk hals. Inte kul. Ute blåser det och är kallt. Inte kul. Inne i verkstaden står arbetet ganska still just nu. Bara av att såga lite plåt börjar jag svettas och på pärlsidan upplevde jag just det värsta man kan uppleva, min vajer är så gott som slut och där jag brukar inhandla den är den också slut. Så nu tvingades jag beställa vajer av ett annat märke som jag inte är bekant med.

Något smått har jag endå fått gjort. Ett hängsmycke som jag påbörjade igår måste jag bara slutföra idag, även om det betydde att stå med rinnande näsa framför poleringsmaskinen. Skam den som ger sig.

Den här stenen är åter en sten som legat säkert flera år i mina lådor, men som bara inte har kommit till användning. Jag skulle egentligen ha velat hänga den på bredden istället för på höjden, men så slog det mig att jag inte har rör hemma (som jag hade tänkt använda som upphängningsmekanism) och i min lilla verkstad har jag heller inte möjlighet att dra rör själv. Så det fick bli en klassisk upphängning och lång kjed.

På pärlsidan har jag lagat några enkla armband. och några örhängen. Jag skulle vilja laga halsband, men det står bara still i huvudet. Inga pärlor verkar passa ihop och gör de det så har jag inte tillräckligt. Därför är armband roliga projekt, de kräver inte så många likadana pärlor. Samma gäller örhängen.

Ballerina

Big Blue

Kosketus

Kommentera

