Inspirationen slog till

11 Maj

Man kan inte alltid rå för när inspirationen kommer. Därför steg jag också upp igår kväll kl.23.30 och gjorde smycken. Jag övade mig på att göra mer än bara ett av samma modell. Exakt lika blev de inte ändå eftersom stenarna är så pass olika.

De här rektangulära stenarna köpte jag för länge sedan för jag älskar mönstret på dem. När jag väl fick dem i mina händer visste jag inte alls vad jag skulle göra med dem. De var vackra, men jag kunde inte komma på vad jag skulle kombinera dem med. Så gjorde jag det där långa halsbandet med rosenkvarts i och plötsligt kom jag ihåg rosenkvartsen, en stensort som jag nästan glömt bort att existerar! Och tur var väl det för rosenkvartsen passar ju perfekt med de annars rosaskimrande stenarna.

*************************************************

I can’t  always help it when the inspiration hits me. Therefore I made jewelry 11.30 pm last night .  I tried to do more then one of the same model. They didn’t turn out exactly the same because the pattern and colour on the stones are so different.

I bought these rectangular stones ages ago because I loved the pattern on them. Once I got them in my hands, I didn’t know what to do with them. They were so beautiful, but I could’t figure out what I would combine them with, but after I made the las long necklace with rosequartz, and suddenly I got it!  Rosequartz, a gemstone  that I almost forgot that exists! And rosequartz fits so perfect with the otherwise pink shimmering stones.

2 svar to “Inspirationen slog till”

  1. inkku maj 11, 2010 den 12:49 e m #

    Onpa kerrassaan ihania!

  2. Pia G maj 11, 2010 den 3:03 e m #

    Tack!

Kommentera

