Så blir de till

13 Maj

Jag har en massa små projekt på gång just nu. Jag gillar att göra många små saker nu då jag inte har pressen på mig att prestera som man hade i skolan. Då kunde man sitta veckor och göra på en och samma sak. Skönt att själv kunna välja nu. Ska ändå försöka ta mig i nacken i något skede och göra något större, men då ska jag ha lite mer energi än jag har just nu. Vårtröttheten har tagit över min kropp tror jag.

Här kommer i alla fall bilder på ett litet projekt som jag gjorde igår.

Jag fick ett stort paket pärlor på posten på tisdag. Pärlor och stenar, både cabochon- och facettslipade. Dessa fastnade i min hand och jag visste genast vad de skulle bli.

Först gjorde jag sarg till stenarna som sedan löddes fast på ett botten.

I bottnen sågade jag hål för att ljuset skulle slippa åt stenen. Tappar löddes fast, slipade lite, polerade lite och så fattade jag stenarna.

Vips hade vi ett par lite annorlunda och tuffa örhängen.

**********************************************************************

I have a lot of small projects going on right now. I like to do many little things now that I don’t have the pressure on me to perform as I had in school. Then you could sit weeks and work on the same thing. Nice to be able to choose yourself now.

Anyway, I got a huge box of beads in the mail on Tuesday. These stones  got my attention and I knew immediately what I wanted to do with them. A cool pair of earrings of course!

Kommentera

