Klips

7 Jun

Det roliga med beställningsarbeten är absolut att man nu och då får testa på nya saker. Jag fick för en tid sedan beställning på örhängen för en som inte har hål i öronen. Min uppfattning av klips är de där enorma mommoklipsknapparna i gälla färger. Därför var det intressant att se vad jag kunde göra.

Jag valde att inhandla två olika modeller på örkrokar, klips och de som man ska skruva fast. När jag själv prövade dem konstaterade jag att de med skruvmodell satt riktigt bra i öronen, medan de med klips ska man använda mer försiktigt. Då man använder dem gäller det nog att inte dra av sig blusen hur som helst för då kan de nog bra åka med utan att man märker det.

Här är i alla fall vad jag gjorde med dem! Önskan var två par normallånga örhängen och ett par längre. När jag en gång gjorde så gjorde jag några extra också.

När jag en gång satt vid pärlbordet satsade jag på att göra några halsband och armband också. Här kommer mina favoriter, de andra hittar ni i fotoalbumet.

************************************************************************

The fun of commissioned works are definitely that you now and then get to try out new things. I got a while back an order on earrings for one who doesn’t have her ears pierced. My picture of  clipearrings are those huge buttonearrings in strong colours. So it was interesting to see what I could do.

The customer asked for two smaller earrings and one pair of long earrings. I did a few more just for fun and while working I did some necklaces and some bracelets too. My favourites you can see here, more pictures ca be found on Flickr.

Kommentera

