I väntan på hösten

6 Aug

Är det  någon annan än jag som har tröttnat på den här konstanta värmen? Att sitta i verkstaden här hemma och hålla på med guldsmide är omöjligt och har varit det i någon vecka nu. Man behöver bara se på sågen och filen så är man genomsvettig, men nu måste det börja bli svalare för jag beställde igår lite verktyg över Atlanten så att jag kan börja gör pavéfattning och sådan roligt igen.

Jag är den som njuter rysligt att början av sommaren, men då juli har gått halvvägs så börjar jag tröttna och längtar till hösten. Jag skulle nog aldrig kunna flytta till ett land som inte har så många och annorlunda årstider som Finland har. Jag älskar dem alla på sitt sätt.

Tills dess att det blir svalare får jag i alla fall nöja mig med att göra pärlsmycken och det är ju roligt det med! (psssst, fast guldsmide är snäppet roligare)

The 70´s

Ett Tu Tre

Det här armbandet är ett gammalt armband som jag tog itu och gjorde om. De babyblåa pärlorna var ensamma förut, trätt till ett enkelt armband, men nu fick de sällskap och blev lite maffigare.

Spiral

Slottsros

*******************************************

Is there anyone other than myself who is tired of this constant heat? To do some golsmithing in the workshop here at home is impossible and has been for some weeks now. You only need look at the saw and file to start sweat , but now it has to get cooler because I ordered some tool from USA yesterday so that I can start doing stonesettings again.

I’m usually enjoy the beginning of summer, but half way trough July I’m starting to get tired and longing for the autumn. I would probably never be able to move to a country that hasn’t got so many different seasons as we have in Finland. I love them all in their own way.

Until it gets cooler I get to make beaded jewelery and that’s fun too! (Psssst, goldsmithing is just a bit more fun!)

3 svar to “I väntan på hösten”

  1. Helmeilevä Helise augusti 8, 2010 den 3:37 e m #

    Juu… täällä! Siis joku, jonka mielestä ihana viileä syksy ei voi tulla liian pian! Tahtoo sen nyt!!!!

    Hittoon tämmöset helteet! 😦

    The 70´s on ihan täysosuma! Tykkään kovasti! ❤

    Tsemppiä helteeseen! 🙂
    (sitä hoen ittellenikin…)

  2. Saara augusti 9, 2010 den 8:54 f m #

    Nix, men jag har lyckats missa det heta Finland i år. Jag har frusit rätt mycket i sommar så jag tar vad jag får av sol och värme nu…
    🙂

    Vackra smycken! Jag mejlar dig i ett julklapps- och födelsedagsärende.

  3. Pia G augusti 9, 2010 den 9:06 f m #

    Helise- Jo hösten hit nu tack!

    Saara- Du har haft tur om du har missat den här kvalmiga värmen vi har haft. Värme tack jo, men inte så här varmt och äckligt i luften som det har varit.

    Mailade du till tindradesign.fi? Jag har haft lite problem med den mailen, ska se om jag kommer åt den!

Kommentera

