Mörker

3 Nov

Det har varit rysligt mörkt ute de senaste veckorna. Jag älskar hösten, men det är nog lite tungt då man inte sett skymten av solen på länge.

Det är också svårt att få ens relativt snygga foton av smyckena jag gjort då inte solen synts till och jag saknar bra belysning att fotografera med. Bara jag skulle komma iväg till Åbo eller Salo så ska jag inhandla en dagsljuslampa. Förhoppningsvis skulle en sådan pigga upp både mig och bloggen. Tills jag får en sådan lampa får jag nöja mig med det lilla dagsljus som finns.

Kosketus

Black

 

Kamomilla

Det här armbandet har fått sitt namn av vännen som fick det. Tack för hjälpen säger jag! Det är även hon som fotograferat det. Besök gärna hennes underbara pyssel-/inredningsblogg, Lilla Kamomillas Villa.

Lite färg måste man ju också ha nu då det är så grått där ute. Senapsgult är normalt inte min färg, men oj vad det piggade upp mig att titta på de här underbart vackra pärlorna.

Happy

Agat

De tre sista smyckena finns till salu i Nagu ifall någon är intresserad.

*************************************************************

It’s been awfully dark in recent weeks. I love autumn, but it’s  a bit depressing when we haven’t seen a sign of sun for a long time.

It is also difficult to take even relatively good pictures of the jewelry I’ve made when the sun ain’t shinig and I don’t have any good lights to take pictures with. The next time I’m in Turku or Salo I’ll buy a daylight lamp. Hopefully a daylight lamp would picking up both me and the blog. Until then I have to work with the little daylight there is.

The Kamomilla bracelet got it’s name from a friend to whom I gave it. I only wanna say thanks for your help! It is also she who photographed it. Please visit her lovely blog Lilla Kamomillas Villa.

Now when it’s so dark and grey outside you need some colour in your life and when I did the Happy-bracelet I felt a bit more alert. The colour is to die for!

The last three pieces are for sale in Nauvo if someone is interested.

2 svar to “Mörker”

  1. Sandra november 3, 2010 den 8:49 e m #

    Ååh, Kosketus-armbandet är överjordiskt vackert! Vad skulle en sådan ljuvligt smycke kosta, med svarta och kanske gröna eller turkosa stenar?

  2. Pia G november 3, 2010 den 9:05 e m #

    Kosketusarmbanden har jag sålt för 39-40 € när de är gjorda med enbart pärlor. Priset skulle vara ungefär där vid samma nivå, kanske lite lägre beroende på vilken sorts pärlor man använder.

Kommentera

