Winter

24 Nov

Vintern knackar på dörren. Ute dalar fina snöflingor sakta ner. Det är den här tiden på året då vita färger inspirerar.

Twins

Kinder

Lite färg har det också blivit. Ett långt halsband i X2-serien. Ville testa på lite nya färgkombinationer. Min man tyckte jag hade dålig syn som kombinerade de här färgerna ihop, men inte vet jag. Fungerar det? Ibland måste man testa lite nya saker också.

X2

Sist men inte minst har jag grävt lite i mina stengömmor och hittat en cabochonslipad bärnsten. Den här stenen fick jag då jag var på praktik i Kasnäs då jag gick andra året på guldsmedslinjen. Jag har många gånger plockat fram den och tummat på den, men jag har aldrig riktigt kunnat bestämma mig vad jag skulle göra med den. Ett hängsmycke hade jag tänkt länge, men så satte jag mig ner igår och slutresultatet blev en ganska så klassisk ring.

**********************************************

Winter is knocking on the door. Outside it’s snowing.  It’s that time of year when white colors inspire me more than ever.

But I have used a little bit of color too. A long necklace of the X2-series. Wanted to try out some new color combinations. My husband thought I had poor eyesight when I combined these colors together, but I don’t know. Does it work? Sometimes you have to try something new too.

Last but not least, I dug a little bit in my stone stash and found a cabochon-cut amber. I got this cabochone  when I was on practice in Kasnäs in second grade of the goldsmith line. I have many times  picked it up, but I’ve never really been able to decide what to do with it. A pendant I thought for a long time, but as I sat down yesterday with it  the end result was a fairly classic ring.

Ett svar to “Winter”

  1. marjo november 26, 2010 den 6:13 f m #

    Upeat värit ! ja tuo sormus on lumoava.

Kommentera

