Sailing

26 Nov

Det blir stora hopp här på bloggen nu. Senast skrev jag om vintern och nu kommer det lite sommar.

Eftersom jag är uppvuxen i skärgården och alltid älskat vara på sjön så har jag känt mig lite småfånig då jag inte haft ett enda smycke med sjötema. Jag har många gånger skissat på olika vågformer och segel, men aldrig kommit fram till något som känts bra. Knopar och liknande har jag helt hållit mig borta ifrån eftersom det finns ett par stora guldsmedföretag som gör sådana. Så en natt för några dagar sedan då jag inte fick sömn, steg jag upp och började skissa. Sakta och säkert dök det upp en idé som passade in på sjötemat och som kändes som min stil.

Så låt mig presentera Sailing.

Meningen med hängsmycket är att du ska se segelformerna i det utan att det skriker segelbåt om det.

Örhängena behöll jag enkla så att de kan använda skilt.

Här ser ni skisserna som jag utgått ifrån.

************************************************

Recently I wrote about winter here on the blog and now I’m jumping back to summer. 

Since I grew up in the archipelago and always loved being on the sea, I felt a bit silly when I haven’t had a single piece of jewelry with marine theme. Many times I have sketched different waveforms and sails, but never ended up with something that felt good. I have totally kept away from knots because there are a couple of big goldsmithcompanies that make that kind of jewelry. So one night a few days ago when I couldn’t sleep, I got up and started sketching. Slowly an idea formed that fit into the marine theme and felt like my style.

So let me introduce Sailing.

2 svar to “Sailing”

  1. Siv november 26, 2010 den 5:37 e m #

    Helt otroligt häftiga

  2. Anna november 30, 2010 den 5:58 e m #

    Superfina, verkligen!! Överlag är allt du gör jättefint, tror inte jag har sett något här på bloggen som jag inte har tyckt om.

Kommentera

