Manchettknappar med sten

25 Maj

Ibland fyndar jag i mina egna lådor. Saker som jag gjort, men inte varit 100 % nöjd med och som jag sedan lagt åt sidan och glömt bort att jag ska förbättra/fixa. Ett sådant fynd är dessa manschettknappar med peridotstenar. Dessa var ett lite experiment som jag inte var helt nöjd med. Cirklarna i mitten är inte perfekt runda och så har de lite andra små fel som borde fixas. Det blir inte alltid perfekt, men jag måste väl tillåta mig att misslyckas ibland. Men jag gillar modellen.

************************************

Sometimes I find pieces in my drawers that I’ve done, but haven’t been 100% happy with and which I then have put aside and forgotten. Such findings are these cufflinks with peridot stones. These were a little experiment that I wasn’t entirely happy with. The circles in the middle aren’t perfectly round and they have some other small errors that should be fixed.  The things I do aren’t always perfect, but I allow myself to fail sometimes. But I like the model.

Kommentera

