Maritim

27 Maj

Ibland blir det sådana där halvgjorda projekt liggande på mitt bord för att jag är osäker om de kommer bli snygga eller inte då de är klara. Har de rätt proportioner, hänger de rätt, ser de bra ut på? Maritim är ett sådant projekt. Halsbandet har legat så gott som färdig på ena hörnet av arbetsbordet i över ett halvt år. Jag var osäker om kombinationen pärlor och kjed såg bra ut som färdigt smycke. Blev det för mycket kjed och för lite pärlor? När min mamma var på besök och såg det sa hon att nej, det var ju så vackert. Ändå var jag inte helt säker, men beslöt att testa. I värsta fall kunde jag ju ta upp det och göra något annat av pärlorna. Nu är smycket gjort och det kommer absolut inte tas itu igen! Istället gjorde jag ett set av det.

Maritim

************************************************************************’

Sometimes you can find unfinished projects lying on my table because I’m not sure if they will be nice or not when they are ready. Do they have the right proportions,  they look good on? Maritim is one such project. The necklace has been lying almost completed in one corner of the desk for over a half years. I wasn’t sure if the combination of beads and chain looked good as finished necklace. Was it too much chain and too few beads? When my mother was visiting and saw it she said no, it was so beautiful. Yet I wasn’t entirely sure, but decided to try it out. At worst, I could take it to pieces and do something else of beads. Now the necklace is made ​​and it will certainly not be taken to pieces! Instead I made a set out of it.

Kommentera

