En liten utmaning

1 Aug

Jag kan på heder och samvete säga att jag inte vet när jag senast köpt nya pärlor. Mitt pärlförråd svämmar över, jag får inte ens fast alla lådor som jag förvarar pärlorna i så jag har satt som mål åt mig själv att använda upp minst 1/4 del innan jag beställer nya pärlor. Antingen det eller sälja bort en del.

Det där att rota bland med sina gamla pärlor är ganska kul, för nu och då dyker det upp sådan som man helt enkelt inte visste att man hade. Och så är det en utmaning att hitta på något av pärlsorter man bara har några kvar av.

Silver däremot, det får jag beställa mer av. Jag har ju haft en liten period nu då det varit betydligt roligare att göra silversmycken än pärlsmycken så jag var riktigt förvånad då jag idag satte mig ner med pärlor framför mig och tyckte det var riktigt kul att greja med.

Donits

Flower Aqua

Bergskristall

Kolikko

******************

I can honestly say that I don’t know when I last bought new beads. I have too many beads as it is and I can’t even close some of the boxes that I keep them in. So I’ve set a goal for myself to use up at least 1 / 4 part before I order any new beads. Either that or sell off some.

It’s quite interesting to dig through my old beads, because now and then it pops up beads that I simply didn’t know I had. It’s also a challenge to make something  out of beads that I only have a few of.

Silver I’m allowed to order more of. I’ve had a period now where I felt that it was more fun to make silver jewelry than beaded jewelery so I was really surprised today when I sat down with beads in front of me and thought it was really fun to mess with.

Kommentera

